On May 20th, JMG Cranes took part in Be Innovation, a convention organized annually in Cremona by Bollino Etico Sociale (a social & ethics association) which this year was focused on “Social innovation, the contribution of the individual for the common good”.
It has been a real pleasure to participate as speakers at this event where people and companies who make Social Innovation talk and share experiences.
” Social Innovation is an important topic for JMG: a company that recognizes its value made by people who try to bring this value into their actions.” The focus of the speech brought to the stage by Sara Mondini, Marketing & Communication for JMG Cranes, was: Marketing as an Expression of Value. “We did not talk about cranes, rather we talked about them, but at a higher level. ” Sell a product without talking about my product. “How can you do it? Telling about that world of values that accompanies it, which are already inside that product and are just waiting to be made visible, to be transferred, to be perceived and meet the customer. Perceptions and our feelings guide our sensations, touch our strings, excite us and lead our decision-making process. In everyday life as in business.
First of all, every company should identify its VALUES sharing them with all those people who make a company alive, so that they can feel the first Company Ambassadors, those who proudly represent the brand.
Being aware of the corporate values, helps everyone to know the road they are walking.
The 3 most representative values of JMG Cranes? GREEN, PEOPLE, INNOVATION.
GREEN
After the economic sustainability that, of course, every company aims to achieve, is the ENVIRONMENTAL SUSTAINABILITY – (Green) and SOCIAL SUSTAINABILITY – (People).
JMG Cranes is “green” by vocation: product, structure, actions.
The company headquarters has a level of energy efficiency that makes it self-sufficient; the events organized are sustainable according to ISO 20121 guidelines; digitization, that should involve every department from marketing to service, to production, aims -to optimize working times and activities, reducing, for example, the use of paper supports or the need for assistance by being able to give remote support thanks to innovative diagnostic instrumentation.
PEOPLE
Social sustainability merges with environmental sustainability as the actions implemented from a green perspective minimize the impact on people.
INNOVATION
And finally, Innovation: looking towards the future, the power of thought that anticipates and creates. The conscious desire, which becomes a responsibility, to change the world by innovating it.
Each of us can do Social Innovation.
Lo scorso Venerdì 20 Maggio JMG Cranes ha preso parte a Be Innovation, il convegno organizzato annualmente a Cremona da Bollino Etico Sociale che quest’anno tocca il tema “Innovazione sociale, il contributo del singolo per il bene comune”.
Abbiamo accolto con grande piacere l’invito a partecipare come relatori a questo evento dove imprese e professionisti che fanno Innovazione Sociale si raccontano e condividono esperienze.
“E’ un argomento, quello dell’Innovazione Sociale dove sentiamo di avere argomentazioni importanti: come azienda che ne riconosce il valore e come persone che cercano di portare questo valore nelle loro azioni.” Il focus dello speech portato sul palco da Sara Mondini, Marketing & Comunicazione per JMG Cranes, è stato proprio questo: Il Marketing come Espressione di Valore. “Non parleremo di gru, anzi si, ne parleremo, ma ad un livello superiore. Come dire: “vendere un prodotto senza parlare del mio prodotto”. Come si fa? Raccontando quel mondo di valori che lo accompagna, che è già dentro quel prodotto e aspetta solo di essere reso visibile, di essere trasferito per essere percepito e incontrare il cliente. Le percezioni, il sentire di ognuno di noi, guidano le nostre sensazioni, toccano le nostre corde, ci emozionano e conducono il nostro processo decisionale. Nella vita di tutti i giorni come nel business.
Il primo passo che ogni azienda dovrebbe fare, dunque, è quello di individuare i propri VALORI e questo deve avvenire in totale condivisione con i propri collaboratori: le persone rendono viva un’azienda se loro stesse si sentono i primi Ambassador, coloro che, con convinto orgoglio, ne portano in giro il marchio.
Essere consapevoli dei valori della propria azienda porta ciascuno a conoscere la strada sulla quale sta viaggiando e la direzione verso cui sta andando.”
I 3 valori più rappresentativi di JMG Cranes? GREEN, PEOPLE, INNOVATION.
GREEN
JMG Cranes è “green” per vocazione: prodotto, struttura, azioni. La sede aziendale ha un livello di efficientamento energetico tale che la rende autosufficiente; gli eventi organizzati sono sostenibili e seguono la filosofia della certificazione ISO 20121; la digitalizzazione, che tocca tutti i reparti aziendali dal marketing al service, alla produzione sta favorendo l’ottimizzazione dei tempi lavoro e delle attività, riducendo, ad esempio, l’utilizzo di supporti cartacei o la necessità di interventi di assistenza potendoli gestire da remoto con strumentazione diagnostica innovativa.
PEOPLE
La sostenibilità sociale si fonde con quella ambientale in quanto le azioni messe in atto in ottica green tendono a minimizzare l’impatto anche in ambito sociale.
INNOVATION
Ed infine, l’Innovazione: lo sguardo al futuro, il potere del pensiero che anticipa e crea. Il desiderio consapevole, che diventa responsabilità, di cambiare il mondo, innovandolo.
Ognuno di noi può fare Innovazione Sociale.
Headquarter:
Via Dante, 15 26100 CREMONA (CR)
Sales and Customer Administration Headquarters:
Via Bergamo, 142 - 26100 CREMONA (CR)
Production Headquarters and Supplier Administration:
Via Zuccherificio, 2 29010 - SARMATO (PC)